Dijelovi grafičke kartice

Izvor: Vidipedija
Skoči na: orijentacija, traži

Grafička kartica se sastoji od:

  1. GPU - grafički procesor, ujedno i glavni dio koji prevodi binarni kod u sliku (na ovoj slici se nalazi ispod aktivnog hladnjaka).
  2. VRAM - služi za pohranjivanje najnužnijih podataka za GPU, najčešće teksture (nalazi se ispod pasivnih hladnjaka).
  3. konektor - služi za spajanje na matičnu ploču tj. za spajanje na računalo. Postoje AGP, PCI, PCI Express.
  4. VGA izlaz - utor koji služi za spajanje grafičke kartice na monitor s katodnom cijevi.
  5. DVI izlaz - utor koji služi za spajanje grafičke kartice na LCD monitor.

Sabirnice

Sabirnice su podskup unutar računala ili neke druge elektroničke opreme koja kroz jedan dogovoreni standard omogućava usmjeravanje podataka i upravljačkih signala između integriranih krugova, primjerice procesora i memorije, ostalih uređaja koje sačinjavaju računalo pod skupova unutar računala, ili izmedu međuspojnica koje dozvoljavaju spajanje računala s vanjskim svijetom. Postoje sljedeće vrste sabirnica:

  • ISA - sabirnica za IBM računala, napravljena je za spajanje (proširenje) grafičkih kartica sa matičnom pločom.
  • PCI - sabirnica stvorena je kao zamjena za zastarjelu ISA sabirnicu.
  • AGP - i ova sabirnica je poboljšana verzija PCI sabirnice te radi na duplo bržem taktu. Smislili su je u tvrtki Intel.
  • PCI Express - dosad najbrža i najmanja sabirnica.

Spajanje dvije ili više grafičkih kartica

Postoje dva načina spajanjagrafičkih kartica SLI i Crossfire. Standard SLI je osmišljen tako da se može staviti dvije kartice kao jedna. SLI grafičke kartice koriste isključivo PCI Express x16 utore. Matična ploča također mora podržavati SLI te mora imati nForce čipset. Crossfire je također projektiran za uparivanje dviju grafičkih kartica za dobivanje boljih performansi. On je "konkurencija" tehnologiji SLI koja također uparuje dvije grafičke kartice. Crossfire tehnologija podržava četiri načina rada.

  • SuperTiling način rada dijeli ekran na manje kvadratiće, slične šahovskoj ploči. Supertiling podržava rad sa svim Direct3D aplikacijama, ali ne i sa OpenGL aplikacijama. Ovo je najsporiji način rada koji daje snagu od svega 1.15x snage jedne kartice.
  • Split Frame Rendering horizontalno dijeli ekran na dva jednaka pravokutnika. Svaka grafička kartica obrađuje po jedan pravokutnik. Ovo je najčešći način rada sa OpenGL aplikacijama. Nažalos performanse su u rangu sa SuperTiling načinom.
  • Alternate Frame Rendering je način rada u kojem jedna grafička kartica "obrađuje" parne dok druga neparne FPS (Frame Per Second). Ovaj način rada daje najbolje performanse.
  • CrossFire Super AA: Ovaj način rada nije projektiran za povećavanje perfomansi, već poboljšavanje kvalitete prikaza u 3D aplikacijama. Ovaj način poduplava Anti-Aliasing bez gubitka perfomansi.